Památky a zajímavosti Pernink
Mezi památky obce patří kostel Nejsvětější trojice s věží v alpském stylu, jehož výstavba započala v červnu 1714 a byl vysvěcen v prosinci 1716.
Kontribučenská sýpka ze 17. století je zajímavá stavba, chráněná jako památka (stojí mezi domy čp. 105 a čp. 108). Byla postavena podle josefinského nařízení pro ukládání či přechovávání zásob obilí při hladomoru.
Zajímavá stavba je hrázděný výstavní dům čp. 7 v Masarykově ulici.
Budova dnešního Obecního úřadu čp. 1 byla až do roku 1797 výnosným zájezdním hostincem, měla místnosti pro shromažďování občanů, šenkovní sklípek a stáje pro formanské koně.
Mezi technické památky patří nejvýše položená železniční stanice a viadukt v Perninku. Jedná se o náročnou technickou stavbou, kterou nalezneme na úseku železniční trati, která spojuje Karlovy Vary s Potůčky, kde překračuje hranici se Saskem v Johanngeorgenstadtu. Protože prochází členitým terénem Krušných hor, musely být v době výstavby trati vybudovány četné inženýrské stavby. Velmi smělým dílem je především kamenný viadukt v těsné blízkosti před nádražím v Perninku. Se svou nadmořskou výškou 902 metrů nad mořem je nádraží po šumavské Kubově Huti druhou nejvýše položenou železniční stanicí na našem území. Stavba celé trati byla zahájena v roce 1897. Úsek mezi Nejdkem a Horní Blatnou, kde Pernink leží, v roce 1898. Náročné stavby se museli ujmout specialisté - firma E. Czeczowitczka a A. Weiner z Brna. Na stavbu mostů a tunelů byly v té době najímáni zkušení italští dělníci. Perninský viadukt je tvořen šesti oblouky o rozpětí 2x8 m, 2x10 m a 2x12 m. V nejvyšším bodě dosahuje výšky 20 metrů. Jedná se o nejvýše položené dílo svého druhu Českých drah. Na tomto úseku tratě najdeme obdobné kamenné viadukty i u níže položeného nádraží v Nových Hamrech. Ty mají rozpětí osm a deset metrů.