Historie obce Divišov
Divišov byl poddanské město, jeho založení spadá do období vlády Břetislava I. před rokem 1130. Zakladatelem obce byl Diviš, člen družiny knížete Břetislava. Na místě dnešní starobylé budovy děkanství, stávala tvrz, kolem které se začala tvořit osada. Před rokem 1242 založil Zdislav, prvorozený syn Diviše z Divišova, hrad Šternberk (dnešní obec Český Šternberk). Pojmenován byl po původním erbu Diviše z Divišova, zlaté osmicípé hvězdě na modrém poli. Následně se tedy z Divišovců stal rod Šternberků, jež vlastní hrad do dnešních dnů.
V průběhu roku 1545 byla osada Divišov povýšena na město, které získalo privilegiem krále Ferdinanda I. práva tržní a hrdelní. Město zároveň dostalo znak v podobě zlaté hvězdy, který připomínal pány ze Šternberka a městskou pečeť.
O poměrech v Divišově vypovídá i Smolná kniha z let 1617–1751, která přetrvala hrozný požár v roce 1742, kdy téměř celé město lehlo popelem.
Na konci 19. století zde vznikla továrna na výrobu a zpracování sametu, jejíž plyše a samety byly na světové výstavě ve Francii na přelomu století vysoce oceněny. Tři roky po 2. světové válce zde založil Jaroslav Simandl továrnu na závodní motocykly značky Jawa, původně ESO.
V říjnu 1899 byla zahájena stavba železniční tratě vedoucí z Čerčan do Kolína.
Od roku 1925 začala fungovat pravidelná autobusová linka Benešov-Divišov, která spolu s paralelní železnicí nazývanou Posázavský pacifik dopomohla k rozvoji chataření a vzniku více jak 15 chatových osad. Stavba dálnice D1 od Prahy až do Šternova byla uvedena do provozu roku 1977 a ještě více akcelerovala jednak chatovou výstavbu v okolí, a pak rekonstrukce chalup, samostatných hospodářských stavení a mlýnů, které zůstávaly volné po migraci obyvatel do měst v poválečném období.
Od 10. října 2006 byl obci vrácen status městyse.